Saturday 15 June 2013

Mencari Mimpi Yang Sempurna







bismillah
Mencari mimpi yang sempurna.. 

Aku cuma seorang insan yang lazimnya tidak terkawal perasaan, emosi dan tingkahlaku. Selalu dipengaruhi persekitran yang membuatkan aku leka dan terlena.

Bukan tidak sedar kepada siapa harus aku ingat sepanjang masa. Besar manapun aku walaupun siapapun aku ini, tinggi mana pun aku dimata sesiapapun pun, aku tetap sama dimata Allah. Aku masih berdiri di bumi Allah, membengkokkan sendiku untuk meletakkan dahi ku dilantai.Tiada istimewapun seorang manusia itu jika tidak diangkat darjatnya oleh Allah yang Maha Kuasa.

Aku tahu kelalaian aku adalah pilihan aku. Aku mencari mimpi yang sempurna..yang aku tidak memulakan dengan titik awal yang baik. Dengan rasa kasihan dari Allah, Dia tetap juga mengabulkan doa aku, menyokong impian aku, tapi aku tetp memilih untuk bergerak jauh dariNya.

Setiap hari mimpi kian sempurna dan aku impikan mimpi yang lebih sempurna. Begitulah manusia. Tapi aku cuma impikan mimpi yang sempurna menjadi anak yang baik kepada ibubapaku, impikan menjadi hamba yang sentiasa inginkan dakapan nikmat iman.


Yang benar,
aku...

No comments:

Post a Comment